Monday, October 28, 2013

Betapa cintanya Rasulullah Saw kepadaku, lalu bagaimana aku kepada Engkau Wahai Kekasih Allah Saw?

Doa Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasalam terhadap umatnya.

Diriwayatkan oleh al-Bazzar daripada Aisyah berkata: Tatkala saya melihat Nabi SAW berada dalam keadaan baik, saya berkata, “Wahai Rasulullah! Doakanlah untuk saya.” Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasalam pun mendoakan, “Ya Allah! Ampunilah dosa Aisyah yang terdahulu dan yang terkemudian, yang tersembunyi dan yang terang.” Mendengarnya, Aisyah ketawa gembira sehingga kepalanya jatuh ke ribanya kerana terlalu gembira. Lalu Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasalam bersabda, “Adakah doa aku menggembirakan kamu?” Aisyah menjawab, “Kenapa tidak, saya begitu gembira dengan doamu itu?” Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasalam bersabda, “Demi Allah! Inilah doa yang aku panjatkan untuk umatku dalam setiap solat.”

No comments:

Post a Comment